Veelgestelde vragen | Studio WAM
Studio WAM > Veelgestelde vragen | Studio WAM

Veelgestelde vragen

Staat het antwoord op jouw vraag er hieronder niet bij, neem dan contact op. Ik help je graag!

 

Het ontwerpen van je kaartje

Wat zijn de voordelen van Studio WAM?  

Ik heb aandacht en service hoog in het vaandel staan en denk graag met je mee, stuur daarom ook altijd een mailtje als je ergens tegenaan loopt want ik kan je (vrijwel) altijd helpen en doe dit graag. Daarnaast zijn de volgende puntjes ook erg fijn als je een kaartje van mij besteld:

- Alle kaartjes zijn met liefde gemaakt, allemaal handgetekend of geschilderd.
- Als je je kaartjes maandag t/m vrijdag voor 17:00 uur besteld worden ze dezelfde dag verzonden.
- Je kan alle kaarten makkelijk zelf bewerken en opslaan in een eigen collectie, zo vind je ze later gemakkelijk weer terug.

Ik weet niet of het een jongetje of een meisje wordt 
Neem een kijkje bij alle genderneutrale kaartjes of kies gewoon twee kaartjes; de een voor als je een jongetje krijgt, de ander voor een meisje. Als je een persoonlijk account aanmaakt kun je verschillende kaartjes gewoon opslaan en als je kindje geboren wordt kun je op dat moment bepalen welk kaartje je daadwerkelijk wilt bestellen.
Hoe bepaal ik de kleuren van een kaartje?  

De kleuren van je beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van het kaartje. Om zeker te zijn van de kleuren van je kaartje raad ik aan om een proefdruk te bestellen. Je krijgt dan een echt kaartje, precies zoals het kaartje eruit kom te zien als je het straks gaat bestellen.

Ik wil graag mijn ontwerp of gekozen kaartje aanpassen maar het lukt me niet met de editor, wat moet ik doen?  

Stuur mij een mailtje via willeke@studiowam.nl en ik help je graag verder. Mocht je een bepaald soort afbeelding missen in de beeldbank stuur dan ook gerust een mailtje dan kijk ik of ik dit aan kan vullen.

Kan ik ook andere lettertypes kiezen?  

Je kunt een keuze maken uit de lettertypes die op de site geboden worden. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes, die niet in de editor staan, te gebruiken. Eventueel zou je eigen teksten met jouw opgemaakte lettertypes wel als (hoge resolutie) afbeeldingen in kunnen laden.

Ik heb zelf een leuke afbeelding of foto. Kan ik die gebruiken?  

Je kunt eigen (gevonden) afbeeldingen uploaden bij het onderdeel Afbeeldingen en versieringen in de editor en plaatsen in je kaartje. Let er altijd wel even goed op dat je de afbeelding ook mag gebruiken. Studio WAM is namelijk niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt waar andere mensen wellicht de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in de editor zijn allemaal door mijzelf vervaardigd en kun je zonder problemen gebruiken.

Hoe lang blijven mijn kaartjes (ontwerpen) in mijn account staan?

Jouw kaartjes blijven altijd in je account staan, zolang je het account bij Studio WAM aanhoudt. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontwerpen en opgeslagen kaartjes worden verwijderd.

Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen/geen account aangemaakt. Hoe kan ik mijn proefdruk terugzien?  

Geen probleem! Als je een account aanmaakt en mij vervolgens een seintje geeft, sla ik de proefdruk erin op en stuur je dan een mail.

Zijn jullie kaarten duurzaam?  

Al onze kaarten worden gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. Verder gebruiken we digitale drukpersen. Omdat we per bestelling precies het aantal produceren wat de klant via onze webshop bestelt, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van voor de mens volstrekt onschadelijke - dus 100% niet giftige droge ink (toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van alcohol, oplosmiddelen, ontvlambare materialen of andere chemische stoffen die belastend voor het milieu en voor de mens kunnen zijn.

 

 

Prijzen

Wat kosten kaartjes bij Studio WAM?  

De prijs van jouw kaart(en) verschilt per soort kaart, de oplage en gekozen papiersoort. Hoe meer kaarten je bestelt in een keer, hoe scherper de prijs. Je kunt de exacte de prijs berekenen met de prijzencalculator, je vindt deze door op een kaartje te klikken en ietsje naar beneden te scrollen.

Qua bezorgkosten betaal je bij een bestelling tot 20 stuks kaarten of enveloppen binnen Nederland, België en Duitsland € 3,95 aan verzendkosten (brievenbuspakket). Vanaf 20 stuks is dat € 5,95 (standaard pakket). Je kunt ook je kaartjes rechtstreeks versturen naar één of meer adressen! Voor slechts €1,44 extra per kaartje (postzegel inbegrepen) worden de kaartjes direct op de mat bezorgd bij familie en vrienden. Lees meer over onze verzendservice.

Is de prijs inclusief alles?  

Als je een bestelling plaatst bij Studio WAM:
- zijn alle prijzen inclusief BTW
- komen er geen drukkosten meer bovenop de prijs

Wel moet je rekening houden met verzendkosten, deze worden in het winkelmandje bij je bestelling opgeteld. Voor een bestelling tot 20 stuks kaarten/enveloppen binnen Nederland, België en Duitsland betaal je € 3,95 aan verzendkosten (brievenbuspakket). Vanaf 20 stuks is dat € 5,95 (standaard pakket)

 

Wat kost een proefdruk?  

Voor je eerste proefdruk bij Studio WAM, betaal je de speciale prijs van maar €1,00 (en €2,50 voor kaartjes met foliedruk). Je ontvangt dan direct een envelopje met al onze papiersoorten en envelopkleuren. Daarna betaal je de standaard kaartprijs. Een overzicht van al de kosten vind je hier.

 

Bestellen van kaarten en producten

Tot hoe laat kan ik mijn kaarten bestellen? 

Op maandag t/m vrijdag voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden. Je ontvangt je kaartjes in de meeste gevallen de volgende dag. Folie kaarten hebben een langere productietijd van 1 werkdag.

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij Studio Wam bestellen?  

Ja, dat kan uiteraard. De geboortekaartjes kunnen bezorgd worden in de volgende landen: België, Bulgarije, Duitsland, Denemarken, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zweden.

Ik heb een bestelling geplaatst maar wil graag nog iets wijzigen (papiersoort, aantal kaartjes, tekstfouten). Kan dat?  

Bestellingen die je plaatst, gaan bijna direct in productie. Ik raad je aan om direct mij contact op te nemen, het liefst door te bellen op: 0638314020. Ik ga dan kijken of je bestelling al in productie is genomen of dat ik de bestelling nog kan annuleren zodat je een nieuwe bestelling kunt doen.

Waar kan ik mijn opgeslagen kaarten terug vinden?  

Log eerst in op de website met je mailadres en wachtwoord. Ga daarna naar ACCOUNT en kies voor EIGEN COLLECTIE. Je ziet hier je opgeslagen kaarten staan. Klik op de kaart die je wilt bewerken en kies daarna voor BEWERKEN. Je bent dan weer in de kaartopmaker om aanpassingen te doen.

 

 

Verzending en levering

Betaal ik verzendkosten? 

Je betaalt voor iedere bestelling verzendkosten. Voor een bestelling tot 20 stuks kaarten of enveloppen binnen Nederland, België en Duitsland betaal je € 3,95 aan verzendkosten (brievenbuspakket). Vanaf 20 stuks is dat € 5,95 (standaard pakket)

Kan ik mijn kaartjes rechtstreeks versturen naar familie en vrienden? 

Jazeker! Wij bieden een speciale direct verzendservice waar je zelf al jouw adressen kan toevoegen. - Kies bij het bestellen voor rechtstreeks verzenden. - Voeg daarna al jouw adressen toe. Dit kun je handmatig doen of het is mogelijk met een Excel bestand meerdere adressen tegelijk te uploaden. Je vindt een Excel bestand dat je hiervoor kunt gebruiken op de pagina over de verzendservice.

Kan ik een deel van mijn kaartjes naar mijzelf en het andere deel rechtstreeks laten versturen? 

In dit geval adviseren wij 2 om bestellingen te plaatsen. Één bestelling voor jezelf door Pakket bestellen te kiezen in het bestelformulier. Bij de tweede bestelling die je graag rechtstreeks naar vrienden en familie kies je voor Rechtstreeks verzenden, daarna kun je alle adressen invoeren of uploaden met een Excel bestand.

 
Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd, wat nu? 

Voor de verzending maak ik gebruik van PostNL in Nederland en Bpost in Belgë. Als je jouw kaartjes op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, laat me dit dan weten via het contactformulier of bel me. Ik ga dan gelijk achter je pakketje aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt.

Kan ik mijn bestelling retour sturen? 

Alle bestellingen op Studio WAM zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op mijn bestellingen, je kunt je bestelling niet retour sturen. Studio WAM garandeert echter een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Ik vind het namelijk belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Bekijk meer informatie over de garantie.

Kan ik achteraf betalen? 

Ja, dat kan. Soms kan het voorkomen dat het niet lukt om met de reguliere online betaalmethodes te betalen. Neem dan contact met me op, zodat ik achteraf een factuur kan sturen.

Ik woon in België. Geldt daar een speciale levertijd voor? 

Ben je een klant uit België, dan zijn de levertijden voor proefdrukken net wat anders dan in Nederland. Proefdrukjes en bestellingen met minder dan 20 kaartjes Proefdrukjes en bestellingen met minder dan 20 kaartjes worden in België binnen 5 werkdagen geleverd. Wanneer je de bestelling op maandag t/m vrijdag en zondag vóór 17.00 uur doet, worden de kaartjes dezelfde dag nog gedrukt en aan Bpost aangeboden.

 

Enveloppen

Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen? 

Dat kan! De enveloppen bestel je gemakkelijk vooraf via deze link. Heel handig, want dan heb je genoeg tijd om ze op je gemak te schrijven.

Zitten er enveloppen bij de kaart?

Er zitten geen standaard enveloppen bij de kaart en het is geen verplichting om enveloppen bij je kaartjes te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk. Er zijn een groot aantal trendy kleuren om uit te kiezen.

 

Postzegels

Zijn postzegels bij de bestelling inbegrepen?

Nee, die zijn niet inbegrepen. Wat wel erg leuk is, is om zelf een postzegel te laten maken in de stijl van jouw geboortekaartje. Stuur me hiervoor een mailtje met daarin vermeld om welk kaartje het gaat, dan stuur ik je gratis een voorbeeldje toe. Kijk hier om voorbeeldjes van postzegels te zien.

Hoeveel postzegels moeten er op mijn kaartje?

Voor deze vraag verwijzen we je door naar de website van PostNL: hier kun je precies zien hoeveel postzegels op je envelop moeten - dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Voor kaarten is dit eigenlijk altijd 1 zegel, tenzij je extra post toevoegt in de envelop. Let op: Voor post in België (Bpost) geldt dat vierkante kaartjes met 2 postzegels verstuurd moeten worden. Meer informatie op de bpost website. Belgisch vierkant: Speciaal voor België heb ik het speciale Belgische kaartformaat, het formaat van 12x13,5 cm. Deze is Bpost-vriendelijk waardoor je in principe maar 1 postzegel per envelop nodig hebt. Al onze kaart ontwerpen zijn om te zetten naar dit formaat. Neem contact op met de klantenservice als je hier hulp bij nodig hebt.