Studio WAM > Veelgestelde vragen | Studio WAM

Veelgestelde vragen

Staat het antwoord op jouw vraag er hieronder niet bij, neem dan contact op. We helpen je graag!

 

Het ontwerpen van je kaartje

Wat zijn de voordelen van Studio Wam?  

Ik (Willeke) heb aandacht en service hoog in het vaandel staan en denk graag met je mee, stuur daarom ook altijd een mailtje als je ergens tegenaan loopt want ik kan je (vrijwel) altijd helpen en doe dit graag. Daarnaast zijn de volgende puntjes ook erg fijn als je een kaartje van mij besteld:

- alle kaartjes zijn met liefde gemaakt, allemaal handgetekend of geschilderd.
- Als je je kaartjes maandag t/m vrijdag voor 18:00 besteld worden ze dezelfde dag verzonden (lees meer)
- Gratis verzending in Nederland en België
- Je kan alle kaarten makkelijk zelf bewerken en opslaan in een eigen collectie, zo vind je ze later gemakkelijk weer terug.

Ik weet niet of het een jongetje of een meisje wordt?  
Kies gewoon twee kaartjes, de een voor als je een jongetje krijgt, de ander voor een meisje. Als je namelijk een persoonlijk account aanmaakt kun je verschillende kaartjes aanpassen en opslaan. Dus als je kindje geboren wordt, kun je op dat moment bepalen welk kaartje je daadwerkelijk wilt bestellen.
 
Hoe bepaal ik de kleuren van een kaartje?  

De kleuren van je beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van het kaartje. Om zeker te zijn van de kleuren van je kaartje raden wij aan om een proefdruk te bestellen. Je krijgt dan een echt kaartje, precies zoals het kaartje eruit kom te zien als je het straks gaat bestellen.

Ik wil graag mijn ontwerp of gekozen kaartje aanpassen maar het lukt me niet met de editor, wat moet ik doen?  

Stuur mij een mailtje via willeke@studiowam.nl en ik help je graag verder. Mocht je een bepaald soort afbeelding missen in de beeldbank stuur dan ook gerust een mailtje dan kijk ik of ik dit aan kan vullen.

Kan ik ook andere lettertypes kiezen?  

Je kunt een keuze maken uit de lettertypes die op de site geboden worden. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes, die niet in de editor staan, te gebruiken. Eventueel zou je eigen teksten met jouw opgemaakte lettertypes wel als (hoge resolutie) afbeeldingen in kunnen laden.

Ik heb zelf een leuke (clip-art) afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken?  

Je kunt eigen (gevonden) afbeeldingen uploaden bij het onderdeel ‘afbeelding’ in de editor en plaatsen in je kaartje. Let er altijd wel even goed op dat je de afbeelding ook mag gebruiken. Studio WAM is namelijk niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt waar andere mensen wellicht de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in deeditor zijn allemaal door mijzelf vervaardigd en kun je zonder problemen gebruiken.

Hoe lang blijven mijn kaartjes (ontwerpen) in mijn account staan?  

Jouw kaartjes blijven altijd in je account staan, zolang je het account bij Studio Wam aanhoudt. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontwerpen en opgeslagen kaartjes worden verwijderd.

Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen/geen account aangemaakt. Hoe kan ik mijn proefdruk terugzien?  

Geen probleem! Als je een account aanmaakt en ons dan een seintje geeft, slaan wij de proefdruk erin op en sturen je dan een mail.

Zijn jullie kaarten duurzaam?  

Al onze kaarten worden gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. Verder gebruiken we digitale drukpersen. Omdat we per bestelling precies het aantal produceren wat de klant via onze webshop bestelt, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van voor de mens volstrekt onschadelijke - dus 100% niet giftige - ‘droge inkt’ (toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van alcohol, oplosmiddelen, ontvlambare materialen of andere chemische stoffen die belastend voor het milieu en voor de mens kunnen zijn.

 

 

Prijzen

Wat kosten kaartjes bij Studio Wam?  

De prijs van jouw kaart(en) verschilt per soort kaart, het aantal en gekozen papiersoort. Hoe meer kaarten je bestelt in een keer, hoe scherper de prijs. Bij de prijzen overzicht pagina kun je de precieze kosten voor de kaartjes bekijken. En als je een kaartje bekijkt kun je de prijs gelijk berekenen met de prijzencalculator. De bezorgkosten voor geboortekaartjes in Nederland en België zijn bij Studio Wam helemaal gratis. Een overzicht van al de kosten vind je hier! Je kunt ook je kaartjes rechtstreeks versturen naar één of meer adressen! Voor slechts €1,25 extra per kaartje (postzegel inbegrepen) worden de kaartjes direct op de mat bezorgd bij familie en vrienden. Hier lees je meer over de prijzen.

Is de prijs inclusief alles?  

Als je een bestelling plaatst bij Studio Wam, dan zijn er geen onverwachte kosten:
- Alle prijzen zijn inclusief BTW.
- Er komen geen drukkosten meer bovenop de prijs
- Bezorgkosten in Nederland en België zijn gratis.

 

Wat kost een proefdruk?  

Voor je eerste proefdruk bij Studio Wam, betaal je de speciale prijs van maar €1,-! Je ontvangt dan direct een leuk pakket met o.a. een waaier met al onze papiersoorten en envelopkleuren. Daarna betaal je de standaard kaartprijs. Een overzicht van al de kosten vind je hier!

 

 

Bestellen van kaarten en producten

Tot hoe laat kan ik mijn kaarten bestellen? 

Op maandag t/m vrijdag voor 18:00 besteld, dezelfde dag verzonden. Je ontvangt je kaartjes in de meeste gevallen de volgende dag. Folie kaarten hebben een langere productietijd van 1 werkdag.

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij Studio Wam bestellen?  

Ja, dat kan uiteraard. Verzending naar België en binnen Nederland is gratis. Verzending buiten Nederland en België heeft een toeslag van €3,50. Wil je jouw pakket in Noorwegen of Zwitserland laten bezorgen, neem dan even contact met ons op.

Ik heb een bestelling geplaatst maar wil graag nog iets wijzigen (papiersoort, aantal kaartjes, tekstfouten). Kan dat?  

Bestellingen die je plaatst, gaan bijna direct in productie. Ik raad je aan om direct mij contact op te nemen, het liefst door te bellen op: 0638314020. Ik ga dan kijken of je bestelling al in productie is genomen of dat ik de bestelling nog kan annuleren, zodat je een nieuwe bestelling kunt doen.

Waar kan ik mijn opgeslagen kaarten terug vinden?  

Log eerst in op de website met je mailadres en wachtwoord. Ga daarna naar ACCOUNT en kies voor EIGEN COLLECTIE. Je ziet hier je opgeslagen kaarten staan. Klik op de kaart die je wilt bewerken en kies daarna voor BEWERKEN. Je bent dan weer in de kaartopmaker om aanpassingen te doen. Heb je de proefdruk niet opgeslagen? Lees dan het antwoord bij de volgende vraag.

 

 

Verzending en levering

Betaal ik verzendkosten? 

De verzending voor Nederland en België is helemaal gratis! Voor verzending buiten Nederland en België geldt een toeslag van €3,50. Wil je jouw kaartjes in Noorwegen of Zwitserland laten bezorgen? Neem dan even contact met ons op. Wil je jouw kaarten rechtstreeks laten verzenden aan allen familie en vrienden? Voor slechts €1,25 extra per kaartje worden de deze direct op de mat bezorgd, de postzegel is hierbij inbegrepen.

Kan ik mijn kaartjes rechtstreeks versturen naar familie en vrienden? 

Jazeker! Wij bieden een speciale direct verzendservice waar je zelf al jouw adressen kan toevoegen. - Kies bij het bestellen voor rechtstreeks verzenden. - Vul daarna al jouw adressen toe. Dit kun je handmatig doen of het is mogelijk met een Excel bestand meerdere adressen tegelijk te uploaden. Download het voorbeeld adressen Excel bestand hier.

Kan ik een deel van mijn kaartjes naar mijzelf en het andere deel rechtstreeks laten versturen? 

In dit geval adviseren wij 2 om bestellingen te plaatsen. Eén bestelling voor jezelf door "Pakket bestellen" te kiezen in het bestelformulier. Bij tweede bestelling die je graag rechtstreeks naar vrienden en familie kies je voor "Rechtstreeks verzenden", daarna kun je alle adressen invoeren of uploaden met een Excel bestand.

Vanaf welk aantal kaartjes wordt mijn bestelling pakketpost? 

Bestellingen vanaf 20 kaartjes of enveloppen worden als pakketpost verzonden. Indien er minder dan 20 kaartjes of enveloppen worden besteld dan worden deze met de reguliere post verstuurd als brievenbuspost. Hou er rekening mee dat reguliere brievenbuspost iets langer kan duren. Dit is afhankelijk van de bezorgmomenten, in Nederland van dinsdag t/m zaterdag, meestal binnen 24 uur.

Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd, wat nu? 

Voor de verzending maak ik gebruik van PostNL in Nederland en bpost in België. Als je jouw kaartjes op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, laat me dit dan weten via het contactformulier of bel ons. Wij gaan dan gelijk achter je pakketje aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt.

Kan ik mijn bestelling retour sturen? 

Alle bestellingen op Studio Wam zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op mijn bestellingen, je kunt je bestelling niet retour sturen. Studio Wam garandeert echter een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Ik vind het namelijk belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Bekijk meer informatie over de garantie.

Kan ik achteraf betalen? 

Ja, dat kan. Soms kan het voorkomen dat het niet lukt om met de reguliere online betaalmethodes te betalen. Neem dan contact met me op, zodat ik achteraf een factuur kan sturen.

Ik woon in België. Geldt daar een speciale levertijd voor? 

Ben je een klant uit België, dan zijn de levertijden voor proefdrukken net wat anders dan in Nederland. Proefdrukjes en bestellingen met minder dan 20 kaartjes Proefdrukjes en bestellingen met minder dan 20 kaartjes worden in België binnen 5 werkdagen geleverd. Wanneer je de bestelling op maandag t/m vrijdag en zondag vóór 18.00 uur doet, worden de kaartjes dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Dat houdt in dat we de bestelling aan PostNL geven. In België wordt dit overgedragen aan bpost die de bestelling binnen 7 werkdagen bij jou aflevert. Wij hebben hier helaas geen invloed op. Bestellingen met meer dan 20 kaartjes Bestel je meer dan 20 kaartjes, dan gaat jouw bestelling met de pakketpost mee. Op maandag t/m vrijdag en zondag voor 18.00 uur besteld = dezelfde dag nog gedrukt en aan PostNL geleverd. PostNL draagt het pakket over aan bpost om het pakket bij jou af te leveren. Normaal gesproken wordt het pakketje op de eerstvolgende werkdag bezorgd. Zo kan je snel de kaarten aan je familie en vrienden sturen.

 

Enveloppen

Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen? 

Dat kan! De enveloppen bestel je gemakkelijk vooraf via deze link. Heel handig, want dan heb je genoeg tijd om ze op je gemak te schrijven. Ook voor de enveloppen geldt dat de verzending gratis is!

Zitten er enveloppen bij de kaart?

Er zitten geen standaard enveloppen bij de kaart, het is geen verplichting om enveloppen bij je kaartjes te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk. Er zijn 29 kleuren enveloppen om uit te kiezen. Wil je een andere kleur enveloppen dan de standaard kleuren, dan kan dat uiteraard. Neem daarvoor even contact met me op via het contactformulier of de mail, dan komt het helemaal in orde. Houd er wel rekening mee dat afwijkende wensen en kleuren vaak wel iets duurder zijn. Uiteraard informeren we je hierover vooraf.

 

Postzegels

Zijn postzegels bij de bestelling inbegrepen?

Nee, die zijn niet inbegrepen. Wat wel erg leuk is, is om zelf een postzegel te laten maken in de stijl van jouw geboortekaartje. Stuur me hiervoor een mailtje met daarin vermeld om welk kaartje het gaat, dan stuur ik je gratis een voorbeeldje toe. Kijk hier om voorbeeldjes van postzegels te zien.

Hoeveel postzegels moeten er op mijn kaartje?

Voor deze vraag verwijzen we je door naar de website van PostNL: hier kun je precies zien hoeveel postzegels op je envelop moeten - dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Voor kaarten is dit eigenlijk altijd 1 zegel, tenzij je extra post toevoegt in de envelop. Let op: Voor post in België (Bpost) geldt dat vierkante kaartjes met 2 postzegels verstuurd moeten worden. Meer informatie op de bpost website. Belgisch vierkant: Speciaal voor België heb ik het speciale Belgische kaartformaat, het formaat van 12x13,5. Deze is Bpost-vriendelijk waardoor je in principe maar 1 postzegel per envelop nodig hebt. Al onze kaart ontwerpen zijn om te zetten naar dit formaat. Neem contact op met de klantenservice als je hier hulp bij nodig hebt.